Monday, January 02, 2012

..1st entry for the new year..

salam tahun baru...2012...tahun nyata saya telah berubah 1 muharam lalu...peralihan tahun ini adalah berdasarkan kelander yang ada di depan mata...dua tiga tahun kebelakangan ini, bila masuk tahun baru..ayat pertama saya pada sayang semestinya...umur....yer tahun ini tahun kedua saya dialam 30-an...selama mana lagi mungkin saya dipinjamkan di dunia ini?hanya DIA yang mengetahui...

rata-rata orang sibuk celebrate new year...countdown sana sini...tapi itu semua tidak pernah ada dalam kamus hidup saya...tidak dibudayakan, tidak pula membudayakan dan moga Allah beri kekuatan supaya tidak akan membudayakannya.... sabtu lepas kami ke tesco..memenuhi permintaan kakak yang nak main lalalanya...dapat la main seround..alaaa..gambar lom trsnfer..so kita cite je la ek...pas makan, kakak main lalala dia....pastu pastu pastu....hukhukhuk....saya dapat adiah tak pasal2.....owwwhhhh sungguh tidak percaya....malu tapi mahu sangggaaaatttt...yeay...tq sayang for the present....(jengjengjeng..sila tunggu saya update besertakan gambar yer..) pastu beli2 barang2 sket...yg penting carikan birthday present utk anak muru..jiran kami yang mengundang kami utk hadiri birthday party baby girlnya malam sabtu itu....

pas selesai urusan di tesco kami ke nusa damai....niat asalnya ialah memotong rambut kakak dan muhammad...tapi dek kerana over penat...masuk je kete..nenen lalu tertido si kakak....sudahnya saya ngan muhammad yang potong rambut:P... pastu g umah makngah....minum petang...tumpang solat asar dan maghrib.....pastu kitorang pon balik.....sampai umah terus g jumpa birthday girl....noppp..saya tidak makan, cuma jamah tembikai itupun tawakal sangat...pastu kitorang pon balik umah....mandi2..tgk2 tv jap...naik bilik...prepare nak tido....muzik di party itu makin rancak dan meriah.......bersambungan dengan mercun meletup letap yang SUPER BISING tepat jam 12 tengah malam...countdown new year saya tak pasal2 yer....dari dalam bilik...dengan ditemani enchek suami dan anak2 yang lena beradu...sedang saya tidak dapat langsung nak lena....tipon mak...borak2 ngan mak, sampai muhammad terjaga...ok...fine...sampai kul 1 masih tak stop...kul 1.30pg saya bangun jengah di tingkap....aduhhh mereka sedang sehati berdansa bagai nak rak yer dibawah khemah dengan lagu yang baeeek punya bising dan lampu2 ala2 disko....uwaaaaaaaa...tolonglah aku takleh tido ni....and finally they stop at 2....

dan natijah dari tidak lena malam new year lah sangat tu......saya bekerja di hari pertama di tahun 2012 bertemankan sahabat baik saya...cik MIGRAIN...dah 2 hari....esok kene keje sebab nak siapkan paperwork...harap2 bertambah elok menjelang esok...juga harap2 anak2 tak meragam malam ni......ok, sekian sahaja karangan 500 patah perkataan dari saya di hari kedua tahun ini...moga kita semua akan terus diberi hidayah, dilimpahkan rezeki yang mewah, diberi kesihatan, sentiasa dirahmati dan disayangiNYA...........apa azam tahun ni? saya nak tukar kete....kete apa???? apa yang mampu.....itu cuma azam ok....azam saje...ada rezeki, adalah.......takde rezeki...kita tunggulah sampai mampu...pehtu kita tukar...apa sayang? honda freed? huhu..idaman saya sejak dulu ialah wish......yer dari memula saya tgk wish saya sangat suke dan teringin...tapi tu namanya kurang sedar diri.....lalu pastu beralih kepada exora plak...tapi bila mak pakai alza...cam best plak.....pastu sayang g tgk freed plak....sesamalah mendoakan rezeki saya mewah tahun ini....so dapatlah tukar kete besor sket...kan apa....anak dah 2.....kampung plak jauh2...makanya ini bukan kemahuan..tapi keperluan...(tapi wish itu kemahuan saya...hahahahaha...sebut slalu2 nanti dapat la kan sayang?)

1 comment:

Myluv - Syl said...

hehehe..
syoknye tukar kete.
syl thn ni azam tukar tayar viva.
tahun lepas dah tukar tayar dan rim gen2. 4 thn asben mintak tukar. akhirnya ada rezeki sikit 2011 ditukar jugak. lama tul tunggu kelulusan. muahahaa..