Friday, January 20, 2012

MAK saye :O)


memandangkan esok nak balik kuantan....maka harini mood menulis adalah tentang MAK saya :P... mak saya adalah seorang super tabah dan super kuat..... dugaan hidup mak saya super dasyat...perjalanan hidup mak super berliku....namun saya tenang kerana kini mak saya sedang melalui kehidupan yang super best...syukur Alhamdulillah kerana Allah terus sihatkan mak saya sehingga harini....mak pencen bulan 7 taun lepas...alhamdulillah her life change to a very better life :O)... mak ditemukan dengan kawan2 yang best di SMK mat kilau.....yang menjadi teman bersama-sama mak sampai sekarang...mak memang ada kawan yang ramai....mak suke berkawan...(now i know where it came from-sebab saya pon suke berkawan)...apa mak buat lepas pencen? haaa..mak saya dah jadi director....dalam tupperware....huhu sungguh tak sangka..rezeki mak disitu rupanya....bermula dengan oder utk diri sendiri...tuptuptup..bersemangat plak mak kali ni....yeayyyy at least she have something to do n she loves it...(saya lagi suke-sebab saya pon dapat banyak tupperware..hahaha)..

lagi satu part life mak yang best skrg ialah mak belajar al-quran dengan ustazah dari sekolah mak dulu...wahhhh...sukesukesuke...saya pon sedang mencari peluang jugak nak g belajar al-quran semula....nak blajar balik tajwid....perbetulkan bacaan dan yang paling penting saya nak blajar memahami isi kandung al-quran secara mendalam (what can i only do now is read tafsir al-quran..tapi pesan ustaz don pagi tadi..dalam belajar al-quran ni sebaik-baiknya berguru:O)..

lagi..mak bertemankan abah mahmud sekarang.... ni namanya jodoh..dan ini la jawapan kenapa mak sekarang berada di kuantan...yer jodoh mak ngan abah saya tidak kekal hingga ke akhir hayat...namun mak ditemukan dengan jodoh yang lebih baik...alhamdulillah..... ada la teman borak...ada la orang nak tolong bawak g sana sini.... (hikmahnya..kalo mak dan abah masih suami isteri mungkin susah mak nak bela abah yang tak berapa sihat sekarang sebab mak pon tidak berapa kuat dah...so take all the positive side..walaupun YER..saya nangis dihari penceraian mereka seharian masa tu saya di uitm perak..nampak mudah tapi berat untuk ditanggung yer)

lagi...mak kini bertemankan ccv 7755 :O)...cik alza...kerana cik NBE telah mak hadiahkan pada saya.....time kasih mak (time ni syukur sangat aku ni tunggal -anak mak saya tunggal yer tuan-tuan dan puan-puan..anak abah saya ada lagi 9 adik2 yang saya super sayang) saya cakap kat mak..kalo ada adik2 mesti ada yang jaki sebab mak bagi saya kereta...namun ini sume namanya qada' dan qadar...

lagi? mestilah mak saya kita adalah seorang wan kepada 2 cucu yang super kiut...(tgklah ummi ngan abi dia..hahahah)...betul kata orang yer..mak ni ngan anak2 lain, ngan cucu lain...bila tgk mak saya g giant bawak balik 9 pasang mittens n booties utk uzma dulu saya dah cakap..."mak, please don't spoil brat' kan anak ida eh...hahahah memang mak sayang cucu2 super banyak...tapi mak sayang ida gak kan???? cam mak tulis dalam surat terbaru ni...kegembiraan seorang mak adalah apabila melihat anaknya gembira...totally agree..i'm so happy when uzma n muhammad in a happy mood:P

lagi...ermmm lagi?? mak saya suke tulis surat kat saya...bermula dari 1990 dulu..masa tu saya darjah 3, mak di UM...bila saya kat teknik, poli, uitm perak, uitm shah alam dan sampai sekarang........sampaikan kalo dapat apa2 parcel dari mak tanpa surat..ahkak sentap...hahahah ada ke patut kan.....jadi saya pon suke anta surat pada mak saya...yang latest anta kad yang touching giler....hahahaha....touching kan mak????

KESIMPULAN ENTRY HARI INI ADALAH..SAYA SUPERSAYANG MAK SAYA....MUAHMUAHMUAH...(udang galah menanti di kuantan...yeaaahhaaaaaa)

psttt..petang kang saya nak wat lagi satu entry...a very special one :P

No comments: