Monday, December 19, 2011

sbpa dan pencen paksa..

YER..SAYA DAH SIGN...MENERIMA TAWARAN SBPA DAN MENANDA RITE PADA PILIHAN BERSARA PAKSA UMOR 60......HAAHHHHH....walau apa pun pekeliling yang bakal menyusul selepas ini....saya akan redha dan pasrah.....rela dan menerima....kerana sebenarnya tak diberi peluang mahupun ruang untuk berfikir dan menilai...ibarat diletakkan pisau dileher dan diletakkan segala borang opsyen lalu ia berkata...nahhh hambek ko...sign ni....yer....semua orang memandang kenaikan gaji tahunan yang dipaparkan.........tapi wahai semua insan.....sila sedar.....pas gaji naik..terus kene bayor lhdn....wakakaka.....there u go....the same way around....bagi sini, tarik sana.......makanya???? tanda haje lah.....sign...terima....redah kehidupan ini....moga ada yang lebih baik untuk saya di masa hadapan....

So my plan is....bertahan di mpk seberapa lama yang boleh utk menimba ilmu dan pengalaman...pastu try mintak pindah kot2 dapat ke jb......pehtu jom kita sambung master....sambung phd.........pastu nak jadi lecturer.........haaa...itulah perancangan saya buat masa ini...tu perancangan jangka masa panjang.....tapi sekiranya sepanjang perancangan ni ada rezeki melimpah ruah datang dari langit (kot-kot la enchek suami dapat offer keje memana yang gajinya mampu menampung segala mala hutang piutang yang ada, mampu menanggung keperluan keluarga, leh bagi saya duit blanja 2k sebulan) insyaallah saya nak dok umah....walaupun penat dok umah ni sama ataupun lagi penat dari keje kat opis...tapi sekurang2nya saya dapat tgk setiap gerak geri anak2...(walaupun ada kalanya kerenah, tangisan dan ragam anak2 wat saya nak nangis dan penat sesangat)........


itu sume pon kalo Allah panjangkan usia saya, kalo di sihatkan tubuh badan saya.....almaklum..kita hanya merancang....DIA menentukan segalanya......moga saya berkesempatan membalas jasa mak dan abah.....moga saya berkesempatan menjadi tetamu di rumahNYA....moga apa yang berlaku kini ada hikmah sebaliknya.........

3 comments:

dhr said...

skg masih blm layak apply HLP ke? apply la skg..kalo xnak sambung oversea bole sambung kt UTM, bole duk JB.

mrs.krie :O) said...

anak kocik2 ni dian lom laei la...tunggu yang no 4 dah bosar sket...hahahahah berangan eh sampai dah beranak 4 sok baru nak blajar....eheh...tak plan pon nak sambung oversea....kek utm yo...tapi not yet la...kang mau assingment den muhammad ngan uzma yg siap an..

Myluv - Syl said...

wei. aku thn ni ada apply suka2. tak sampai 30 org yg mohon. tapi ditapis la wei.. peg atasan aku dah apply kali ke 3 pun tak dipanggil interview. atok kita pilih 2 org je interview. pastu 2-2 tu dapat. camne tu? betul2 tak adil. kot2 pannggil la interview semua org pastu baru pilih. ntah apa2. buat sakit ati je. malas nk peduli dah. baik aku layan anak je.