Tuesday, December 27, 2011

28month & 10month..

salam sume...aduh kepenatan pulang dari cuti yang panjang di ampang-rawang-senawang pulang ke kluang..:O)..cukuplah intro...actually nak update kisah uzma saya dan muhammad saya... alhamdulillah..bulan disember ni kakak dah 2 tahun 4 bulan on 18th aritu..n muhammad dah masuk 10 bulan on 25th lepas..syukur ya Allah atas kurniaan permata hati yang dua ini...meh cite sket perkembangan diorang....


ini kakak...hukhuk...suke sangat bergaya macam2 bila ambik gambar sekarang...alhamdulillah diusia 2 tahun 4 bulan, uzma MASIH BF walaupun di umah makdah minum nan3..syukur sangat 2 dengan kecerdikan dan kepetahan dia bercakap..kata sayang, dia lah penawar dia lah racun saya..ye bila tiba baiknya memang boleh bergurau dan bergomol2 ngan dia...tapi bila tiba ragamnya...haduuusshhh kakak.....confirm kene punya ngan saya...saya cuba menjadi seorang ummi yang sabar namun adakalanya ragam dan haruknya melampaui batas kesabaran saya.... tapi itu hanya kadang2..selebihnya dia memang kawan baik saya....dia concern, dia becok, dia sangat tajam daya ingatannya, dia chicky, dia comel, dia mudah menghafal....alif ba ta hafal..doa taubat hafal, al-ikhlas pun hafal walaupun gaya dia...dia suke nyanyi....suke sangat..latest lagunya is ohh perut-perut...kenapa engkau sakit..macamana aku tak sakit..makan nasik mentah...ohh mentah-mentah..kenapa engkau mentah....hahahah 4 hari ok saya dengar dia nyanyi baru dapat tangkap rupanya lagu bangau ohh bangau....ummi, abi dan muhammad saya kakak..sentiasa mendoakan yang terbaik buat kakak..moga kakak jadi anak yang soleh, yang sempurna imannya, yang terjaga solatnya, yang menjadi dokter pakar kanak-kanak :O)


ini pula mat cool kami...sangat sangat sangat cool...diam jerk...tapi dah lepas merayau merata-rata rumah..bawah meja makan, bawah meja tv..sume tempat dia pergi..tgk tu..senyuman jiwa ragamu...menayang 4 batang gigi.... alhamdulillah..dah 10 bulan muhammad bersama kami..masih fully bf..moga terus dimewahkan rezeki susu saya buat anak2 ini..muhammad dah makan bubur..kadang2 makan nasi ngan sayur juga..muhammad dah memapah..dia dan kakak sangat rapat..bila kakak buat apapun dia akan tengok dan respond..sungguh..kakak la idola dia..ummi, abi dan kakak sentiasa mendoakan muhammad jadi anak yang soleh, yang sempurna imannya, terjaga solatnya, dan moga muhammad menjadi ustaz..yang akan menjaga kakak dan adik2 kelak.....


moga terus dilimpahi kasih sayang buat kita sekeluarga..moga terus akrab dalam hubungan ini..moga terus bersatu kita semua...moga Allah berikan segala yang terbaik buat keluarga kita...last but not least dear nuruzma khadijah n muhammad izzulmulhim..sungguh tiada apa dapat tandingi kasih dan sayang ummi buat korang berdua (heh, tapi kalo nakal tetap akan kene juga :O)

No comments: