Wednesday, October 05, 2011

5 Oktober...

sayu hati saya melalui 5 oktober tahun ini..berat rasanya dada menahan sebak..pilu jiwa menahan rasa..walaupun ia tidak secara langsung buat saya..tapi ia terkesan buat saya..

hari ni birthday abah..hari ni jugak abah masih di ppum..bila bercerita tentang abah, cuma mak, suami dan sahabat terapat yang tau sahaja akan memahami saya...namun, dia tetap abah saya...hati tetap berduka melihat keadaan dan kesakitan yang sedang ditanggungnya..abah diserang stroke ramadhan tahun lepas...sampai ke hari ni kesannya...abah tidak sesihat dulu..tidak segagah dulu tapi masih garang macam dulu.. sabtu lepas abah admit di ppum..coz of kidney failure..dan doc terpaksa buat dialisis malam tu jugak...

hari ni jugak birthday aidan iman..anak nolly yang tidak sempat saya jumpa..tidak sempat saya kucup..tidak sempat saya pegang, dukung dan gomol..sekadar menatap gambar di fb mummynya..sekadar mendengar khabar dan berita perkembangannya dari blog mummynya....aidan iman pulang ke rahmatullah pada 2 jun 2011..menangis..sungguh menangis bersungguh saya saat berita itu saya tatap difb..cuba utk hubungi nolly namun belum berkesempatan sehingga ke hari ni....

5 okt tahun lepas saya post 1st entry tentang nurin qaisara..anak ann dan apis...tadi bila berbual dengan ann baru saya perasan, telah setahun sara begitu..telah setahun sara menanggung sakit..telah setahun kehidupan ann dan apis berubah...setahun yang lalu saya hanya mampu melihat sara di icu..tanpa dapat memeluk dan menciumnya..hanya memandang dari pintu kaca..

tahun ini..hari ini..saya hanya mampu membacakan yaasin buat ketiga-tiga mereka..buat abah : moga Allah sembuhkan dan sihatkan abah untuk beribadat kepadaNYA.. buat aidan iman : doa aunty sekeluarga, moga kamu berbahagia disana..buat nolly dan izam : bertuahnya korang punya aidan iman menanti disana.. buat nurin qaisara : aunty,uncle, kakak uzma n muhammad mendoakan moga Allah beri kekuatan untuk sara menempuh kesakitan ini..moga sara disembuhkan dan diberi kesihatan yang baik..buat ann dan apies..Hanya Allah yang mengetahui segala hikmah di sebalik dugaan yang sedang korang hadapi....

saya ter emo seketika dipetang hari..kerana saya hanya punya masa dan peluang utk bacakan yaasin diofis..balik rumah nanti tak sempat nak mencuri mana-mana masa dek melayan kerenah permata hati saya....

1 comment:

Mrs.MH said...

been there done that, bykkan bersabr, doa bayk2 utk abah.. Insyaallah semoga dipermudahkan segalanya olehNYA