Tuesday, April 13, 2010

kasihnya ummi..

ooo..ini entry yg dah taip last week...tapi baru berkesempatan nak abiskan arini...

last week uzma demam...sian sangat tgk..selsema...malam2 meragam tak selesa nak tido..ari rabu bawak g klinik soh..pakar kanak2...fever dia 37.5...dapat ubat demam n ubat selsema....bila tgk uzma demam..maka berdetikla dalam hati.. biarlah ummi yang demam...cepat la uzma sihat...yeay...dan habuannya....termakbul la doa itu....balik dari anta uzma ke klinik badan dah rasa tak larat...kepala mulai merasa berat....balik keje petang tu dah mula tebersin2.....sah dah....nak demam aku ni.....bangun pagi khamis....tekak perit yang teramat la sangat.....niat nak berpuasa terpaksa ditangguhkan sebab sangat tak larat...still gagahkan diri g keje....tapi balik lunch tu memang sangat tak larat.....lalu dihantar ke klinik NORA oleh zila....dan hasilnya......sila MC 2 hari ok.....tonsil sangat bengkak...fever da 38...dr kata isk kalo baby dah kena sumbat ubat bontot...huar....balik klinik, ke opis ambik kereta, bg mc kat opis...balik umah kedebum...tido....kul 5.30 terjaga kerana dimsg dek miza(memang dah pesan tlg kejutkan aku..takot2 tetido tak ambik lak uzma) pastu ambik uzma....balik golek2 lagi..malam tu nasib baik uzma sangat good girl...tido awal...paham dia ummi tak sihat.... pastu esoknya mintak sayang datang ambik...saya memang sangat flat....sayang kata nak keje half day...pas solat jumaat baru ambik.... so pg tumpang miza g anta uzma...pastu balik umah....pheh berangan macam2..nak menyapu, nak ngemas, nak ngemop...itu hanya angan2 belaka.......aku makan biskut, makan ubat...terus padam...bangun makan bubur yg miza anta....pastu tido lagi...memang out betul ar... sayang sampai dalam kul 5..ambik kat taman intan, pastu sayang solat kat surau.....pastu ambik uzma...terus balik jb....dan malam tu sekali lagi flat........kesudahannya..seminggu ummi demam flat habis......semuanya kerana kasihkan anak.....aku rasa sume mak dalam dunia ni cam aku...sanggup tanggung sakit anak dari tgk anak sakit....n aku wonder sangat...apalah perasaan mak2 yg slumer gajah je letak anak dia merata2 tu ek?????? kan sian kat anak tu....tak rasa ke sedihnya??????

No comments: