Wednesday, July 20, 2011

cuti bersalin

kenapa mesti menjadikan cuti 3 bulan bersalin sebagai satu alasan..naik jenuh dah dengar ayat ni "haa, dah puas kan cuti".. "tu la cuti lama sangat".."asyik-asyik cuti jerk"... cubela faham, saya bercuti bukan pergi melancong atau berjalan ke luar negeri..saya ada terperuk dirumah...44 hari berpantang, menghilangkan sakit bersalin, menyihatkan badan yang dah bekerja keras 9 bulan mengandungkan anak...menyambung cuti untuk mengemas umah yang saya hanya jenguk kul 12 tengahmalam jumaat hingga 3 petang ahad....menjaga anak, menguruskan rumahtangga...itu saja...bukan bercuti untuk berjoli katak......aghhhh terkesan sebenarnya bila tak sudah2 orang berkata tentangnya..jangan dipertikaikan tentang saya bersalin rapat2..itu rezeki dariNYA...puas sudah saya keguguran 2 kali..takkan la mengandung dan bersalin pon nak jadi isu plak..itu hak saya...HAK PERIBADI SAYA...usah dicabul..usah dipertikai.....!

2 comments:

oshin-jamel said...

pedulikan kata² org tue..nnti klu die bersalin..hah!sme gak cuti 3bln kan...nnti ape yg dikata akn blk semula pd drnye..=) hepi aje k...xyah pk!

MamaAdeels said...

sabar ida..mmg sakit ati bile org pertikaikan cuti kite...yg berckp tu biasenye x melalui tu semua..bile satu ari nnti Allah byr cash baru dia sedar...esok kalau jadi ke dia ko bls balik..org camtu harus diajar camni jgk..kdg kite je nak phm n jage ati org..org xpnh nak phm kite...