Thursday, March 27, 2008

..jalan-jalan carik klinik..

..arini dah 17 mac...lagi dua hari patutnya nak ke jakarta...opisnya trip... erm..duit tak tukar lagi...barang tak packing lagi.....sebab...perlu pengesahan doktor dulu yang aku leh g... ye ar..nanti...buatnya dah berkemas-kemas...ye ye jerk packing doktor kata takleh g...tak ke terkilan.....
maka...malam tu pas maghrib...aku ngan sayang mulakan pencarian...sayang kata dia dah tanya kawan nya...kat mana diamnya klinik ibu da anak ni.....ronda punya ronda.... carik punya carik....perut dah makin lapar nih...klinik nya tak jumpa2 lagik.....aku yang drive pon dah makin tak larat nih.....pusing punya pusing tetap tak jumpa klinik yang dicarik....berenti tanya klinik-klinik lain...sume doktornya lelaki.....dan tak wat ultra sound.... adusk..... bagaimana ini....... aku memang dah penat...dah ngantuk....dah lapo.... last-last sayang kata..
takpela....esok abang tanya kat member abang...pastu malam sok kita datang....duit nanti abang tukarkan.."
erm....ye ar....jom kita g makan.....dah lapa ni.... so...kitorang pon g carik kedai makan.....g balik kat area kedai makan yang memula nampak tadi...sayang dah drive.....parking seberang jalan....tengok-tengok...eh napa yg sebelah kedai makan tu cam ada ramai orang jerk bang??? huhuhuu....itu la klinik nya......rezeki.......... dah jumpa pon sudahnya......
maka...tak jadik makan dulu....terus g klinik tu...tanya....doktor laki ke pompuan yerk....doktor pompuan...ada wat ultra sound tak??? ada..... ye ye.....ini lah yang dicarik.......so...bila dah panggil nama aku...aku pon masuk...cakpa kat doktor nak scan....hukhuk...doktor sapu gel....pehtu doktor pon scan ler perut aku.... erm...tapi doktor cam musykil.....baby kecik katanya....... ermmmmm.... pehtu aku pon tanya la...pasal nak g jakarta.....doktor tu kata......ikut ibu sebenarnya....ada setengah kuat...ada setengah lemah.... so tawakkal.... kesimpulannya....boleh g.... huhuhu....maka keluar la aku dan sayang dari klinik tu dengan penuh senyuman puas hati:D...

1 comment:

Mandiri Holidays said...

Kalau nak melawat kat Sumatera Barat ( Padang - Bukittinggi) sila hubungi :
PT. MUHIBBAH MULIA WISATA Tour and Travel
Jl, Urip Sumoharjo No. 3 Bukittinggi - West Sumatera
Telp. / Fax. +62 752 32999
Email : muhibbahbkt@yahoo.com
mobile : +62 81363408670 ( Roni )