Monday, December 31, 2012

Bercuti panjang di hujung tahun 2012..

Plan asalnya cuma nak cuti 24 dan 26hb..tp tersambung sampai 31hb..weehaaa..kali pertama dlm tempoh perkhidmatan saya bercoti panjang di hujung tahun..almaklum sejak di KL ni..pantang ada cuti pasti menyambung je..

Membawa pulang folder2 keje..kononnya cuba untuk mencari kesempatan nak menyiapkankeje..tp sehingga ke saat ini..takdo satu pon kojo acik berbuek... nama je cuti ye..tp bagi seorang perempuan..yg bekerja..juga seorang isteri dan ummi kepada 2 anak..tiada istilah cuti bagi saya...

Kegiatan wajib setiap hari ialah masak dan mendobi baju..syukur..ada dik un..great assistant saya di dapur..cepat sket settle masak bila ada org tolong.. tang dobi baju..berbakul2..dr baju saya..enchek suami..anak2 juga to wel..cadar sume..non stop membasuh dr hari pertama saya bercuti..cuma ringan sket bila dh ada dryer ni..ujan pon baju kering..pulaknya tak terdaya nak melipat plak..

Dan terlalu banyak perkara yg terpaksa diselesaikan..segala urusan ini perlu saya selesaikkn sepanjang cuti ini...lega rasa hati semuanya selesai.. cuma tinggal nak.mengemas barang2 saya nak pulang ke kl esok dan barang anak2 nak ke rumah ibu seminggu..owh..anak2 dh dpt baby sitter baru...syukur..serasi jugak rasanya...kak maz namanya..ini adalah bbbysitter ke3 uzma..ke2 utk.muhammad..1st day je dedua nangis..arini dh ok..harap2 okla..esok mak dh nak balik..next week dikun pon dh nak balik..syukur sangat2 atas bantuan mak dan dik un sepanjang dr lepas aidiladha sehingga ke hari ini.....

So..esok last day cuti panjang saya..isk..macam budak u yang malas nak balik u lepas breaksem plak rasanya..malas je nk ngemas...dan nk drive sorang2 balik kl esok...but whatto do...masih perlu mencari rezeki buat famili........tp paljng puas ati sepanjang cuti ni dapat peluk anak2 hari2....puas hati betul!

No comments: