Tuesday, July 03, 2012

~ Terima Kasih Anak-anak Ummi ~


Dia pon suke choki2 macam saya :O)
Sedang ummi berfikir-fikir, berkira-kira nak bawak kakak g makan kat mana, tetiba tipon ummi bunyi massage..'salam, kak, imran ni, uzma dah makan'..alhamdulillah..rasa nak nangis pon ada..terus ummi foward msg tu kat abi..lega sangat...terima kasih kakak, sebab dah makan kat umah mak..taklah susah hati ummi memikirkan kakak kelaparan ke sakit perut ke...bukan ummi taknak bawak kakak g makan, tapi ada hari-hari yang ummi super sibuk terutamanya hari meeting..ummi takut kakak tertunggu-tunggu ummi..Pagi semalam ummi pesan kat kakak 'kakak arini makan ye kat rumah mak, ummi takut ummi sibuk, tak sempat nak ambik kakak bawak g makan..kalo kakak lapar, bagitau mak ye, pandailah mak bagi kakak makan nanti'..alhamdulillah..anak ini mendengar kata....Syukur Ya Allah...

Budak botak yang super comel:O)
Eh, kesian dia, takkan la ummi cerita pasal kakak je kan? mesti la selit cerita Izzul juga.... Sekali lagi budak ini kami botakkan :O)...sampai je umah makdah pagi semalam..'laaaa, dah kenapa ni botak lagi'..heheh kitorang memang suke botakkan dia..1.sebab bila rambut dia panjang jadi sangat tebal dan dia sangat rimas..2.sebab dia sangat cute bila botak...hehehe...saje..tak silap saya, makin kerap kita membuang rambut anak2 ini, makin cerdas jadi otaknya :O)....Muhammad saya dah makin lincah, makin lasak dan makin cerdik...adakalanya sangat baik dengan kakak, adakalanya asyik bergaduh je...adakalanya kakak buli dia, adakalanya dia mengusik kakak....wahhh camni rupanya rasa ada adik-beradik lebih dari sorang...almaklum, saya anak tunggal mak...membesar hanya saya dan mak..kot ada pon teman gaduh hanyalah adik-adik sepupu..Terima kasih juga muhammad sebab jadi anak ummi yang baik sangat.....


Mereka sering buat saya tersenyum dikala kepenatan..ada juga masanya mereka membuat saya menangis dek ragam mereka....apa sangatlah yang boleh saya harapkan pada mereka yang masih kanak-kanak riang ni kan...teringat kata-kata wardina 'anak-anak tidak berdosa..yang banyak berdosanya adalah kita..bila kepenatan, kalau anak-anak meragam, baiklah menjauhkan diri seketika supaya kita tidak memukul atau marahkan anak-anak'... saya sedang cuba memperbaiki diri untuk menjadi ummi yang terbaik buat anak-anak saya, juga dalam memperbaiki kelemahan saya sebagai seorang isteri, juga memperbaiki tanggungjawab saya terhadap kedua mak dan abah saya, dan yang paling penting..i'm struggling to be a better muslimah every single day and nite..saya mahu menghadapNYA dengan matlamat mahu ke syurgaNYA..Terima Kasih Ya Allah kerana terus memberi peluang untuk saya hidup di dunia ini ditemani mereka yang saya sayang....


pokpek pokpek : eh, asalnya nak cite pasal anak je, tetiba tersampuk pasal saya pulak...hukhuk...

No comments: