Wednesday, January 12, 2011

Kasihnya buat kami :O)

isnin keje..selasa cuti..rabu keje...ermmmm selalunya kalo selasa or jumaat cuti, aku sure2 nya ambik cuti isnin ngan khamis tu... memula aritu pun sayang tanya gak.."taknak cuti ke isnin?"
erm...takleh nak cuti la...ada banyak keje2 nak settlekan sebelum bercuti panjang nanti... ok, makanya keputusan diambik....ahad, seperti biasa sekarang, sayang anta aku ngan uzma balik kluang...dealnya camni...kalo miza ngan aini balik, nanti isnin malam sayang datang tido kluang...kalo diorang tak balik, ari selasa sayang datang kuar jenjalan...ngan tlg kemas2 bilik.... ok...persetujuan awal dicapai......

bila dah keje isnin, tanya miza ngan aini, diorang kata tak balik....ermmm makna kata, aku nak kene melayan atak uzma dihari cuti...adoooiiii sebenarnya tak bape larat dah...nak mandikan dia, nak cebokkan dia, nak tolak dia naik atan.....yang tu yang tak bape nak larat sebenarnya..... ermmmm tetiba timbul rasa sedih dan tak larat....ermmm sayang lak kata, since tak jadi nak ke kluang..dia nak kemas2 umah sket, pastu dia nak g keje.....

tetiba di lewat petang isnin hati jadi sangat sayu...cam sedih jerk bila sayang tak jadi datang.....ermmm lalu aku pon tipun.....
aku :abang taknak datang ambik kitorang ke petang ni?
sayang : nak abang datang ambik ke?
aku : ermmm boleh ke?? takpe ke?? abang tak penat ke??
sayang : untuk ang....semua buleh aih....
aku : ermmmm...sian kat awak........nanti penat......tapi yahoooooooo.....
sebab kebetulan sayang nak ke senai anta hairul n asda balik kuching... so, dari senai, sayang terus ke kluang...sampai dalam kul 9 lebih, kitorang g makan dulu...pastu baru balik...sampai seri alam kul 12.30....sian...kepenatan sayang....juga aku..yang tak penat uzma jerk..sebab tido all the way....sampai umah dia nak main...sudahnya ku lepok sekali pek...baru la dia tido...dalam tangisan....huhuhu...tak kuat pun pok nya..tapi nangisnya cam apa dahhhh...

selasa...kitorang kuar dari umah dalam kul 12 lebih..g makan pecel lele....yummmyyyyy..sayang makan ayam bakar penyet....kat kg.pasir putih.... pastu g ambik moto sayang diopis....kisahnya pulak pastu si uzma nak ikut abi naik moto...terpaksa la layankan..tapi jap je..kat simpang ambik balik..memula ngamok2...tapi berjaya kupujuk dengan elonya....pas dia abis minum (walaupun tak licin, tu habbit dia)....aku cakap..."kalo kakak nak tido, tido la eh"...sekali lagi pandang, anak daraku sudah terlelap di car seatnya...makanya ambik sayang diumah, terus gerak ke kluang...dan angan2 nak ke tesco terbantut sebab taknak kaco uzma tido..... so, kitorang terus jer.....ke giant sri kluang beli barang2..... hmmm....ada la bekalan2 utk aku, sayang n uzma..... tapi sori yer geng....minyak masak takde stock....haishhhh apa dah jadi??? sampai umah kami memulakan operasi.....opppsss..bukan kami..tetapi enchek suami..... memvacume bilik dan umah delima...kerana saya mmg la sangat2 tak larat..... yeay....bilik saya dah cantik....dan bersih...i like....tq sayang....... tinggal nak kemas2 baju arini....(sampai bila la gamaknya idup saya nak nomad camni ek?)......dah siap2 sume sayang solat maghrib, lalu gerak pulang.... dogaannya ialah...uzma nak ikut abi...aik, tak heran ke nak tinggalkan ummi???? sayang pon bawak la pusing seround...baru dapat bawak dia turun...tu pun kupujuk2 dengan elonya......

kat umah sayang tanya..."kalo tak pregnant agaknya awak kisah tak kalo tak balik????"...lalu kujawab..."harus tak kisah...sebab leh bawak uzma g jenjalan kat kluang mall"...gamaknya bila pregnant ni sensetip sket la kot...lagi2 tak bape larat kan...tu sume la saja nak manje tu..... apapun...time kasih sayang sebab sudi melayan kerenah ida...hukhukhuk...ida, uzma n baby sayang awak sangat sangat.....mmmmuaaaahhhh...

pssst....abes next week camne??khamis cuti lagi.....nak cuti jumaat cam tak mungkin jer...sebab nak settle keje......tunggu dan lihat je la apa jadi next week ek....:O)

No comments: