Wednesday, November 04, 2009

..sabarlah wahai ummi..

dah dua malam...uzma tido yang tak berapa nak tido..tido2 ayam gitu...isnin malam dia terkejut kul 12.15 malam..tetiba....nangis...pastu dia...tido tapi tak lena sampai la ke pagi....ingatkan itu aja...bersambung malam tadi...pon still the same...dia terjaga kul 1 sampai le ke pagi...aduh anak.....berpasir2 mata ummi...berpinau2 kepala ummi....lesu rasanya badan ummi...... tapi kalah bila tgk senyuman uzma tu......kalah sangat....gagahkan jugak hati...kuatkan la jugak badan....ummi msg abi tengah malam tadi...kata ummi tak larat dah nak hadapi sorang2 sume kerenah uzma... penyudahnya abi bagi ummi few options untuk difikirkan... a.cuti tanpa gaji sebulan..b.cuti sekali dalam seminggu..kena bincang ngan bos kata abi..takut performance merudum...memang pon...keje pon cam lambat2 nak disiapkan sebabnya sakit kepala..susah nak concentrate keje kat opis....jua n zilah cadang beli buaian...erm....bukan taknak...tapi nanti cam susah nak gerak kemana2...pastu macam not so good for baby's brain...miza lak kata...uzma masih dalam proses penyesuaian...en.mahat pun kata camni..erm...tgk weekend ni...nak bawak uzma g urut...n g la tgk2...kot2 la ada time aku terlupa plak.... aku??cuba menguatkan diri dan tabahkan hati mengharung segala dugaan dan cabaran ni sedaya mungkin...agak2 dah tak larat nanti rasanya ambik gak cuti ni.........

3 comments:

~IZZAH~ said...

izzah pun pnh alami camni.. tp percaya la k.widy sekejap je.. kita tahan sbr cikit ja, jgn guna buai... hakim dulu bgn 12mlm mcm tak mengantuk, ceria nak sembang2. tp lama2 dia ubah timing tidur tu ok la. skrg mlm nyenyak smp minum susu pun sambil lena. angkat / ubah posisi dia, tukar pampers dia pun dia tak sedar

-ummi uzma- said...

tu la izzah..tercabar dan terduga betul..lagi2 bila tgk jam makin lama makin nak pagi dah..sedang bersabar la dengan kerenah uzma ni...harap2 tak lama la ragamnya gini...

sulongbikung said...

btul kak..jgn la pkai buai..
nnt payah nk tdokn dia klo xde buai..
mcm kholiq ni haa..siang2 nk dibuaikn (bbsitter buaikn dia.duhhh)