Thursday, July 23, 2009

..me so busy...so tired but still me are so happy...

huish...sangatlah bz sehingga tidak sempat mendrop by to chit chat anything.... sangat hactic bulan 7 ni... dari awal bulan bz yang teramat sangat...meh nak share sikit sume2 cite dalam bulan julai ni...tapi tak dapat ar nak pepanjang kerana teramatlah mengejar masa....

mula ngan kisah keje... pertukaran staf ke federal sikit sebanyak menjejaskan perjalanan osc...lagi plak yang serap ke pbt tinggal 2 orang...ditambah dengan pertukaran ketua bahagian...makanya kejutan demi kejutan jugak la bagi aku n krol yang nak mengcover sume hal ni...termasuklah solehah...budak praktikal yang menjadi mangsa keadaan...but still thanx her...sangat lah banyak membantu... 8 julai meeting osc...agak serba berterabur...tapi still can manage...dah lah aku cuti the next day...maka solehah lagi jadik mangsa....pehtu 13-16 julai ada kursus Manual Prosedur Kerja dan Fail Meja...kat IKWAS...(tempat yang aku patut g wat PAC dulu..huhuu...rasa gak masuk)...ni join ngan MPKnya team...kursus yang teramat sangatlah menarik kerana ia adalah ilmu yang sangat-sangat aku perlukan....dan ehem-ehem....tn hj hassim kata aku leh jadik cikgu ok...cikgu wahida...anak cikgu farijah...huhuhu....dan kesannya ialah...aku nak kena siapkan MPk utk OSC dan fail meja utk aku n anak2 buah.... sepulangnya dari kursus itu....berhimpunlah permohonan KM yang banyak...ditambah pulak aku nak kena prepare for next meeting osc...nasib lah dah tukar ke 27hb... hmmm...keje keje dan keje...sungguh banyak keje....tuptuptup... kena lak panggil untuk join stategic planning nya bengkel kat jb next week 27-29....dah lah kena g lepas meeting osc isnin tu....sekali nak dijadikan cerita.... semalam KPKT lak call...kena g induksi khusus on the same date...makanya...aku akan ke pd lah isnin sampai ke rabu nanti.... lagi menimbun la keje balik tu nanti.... arini aku ngah clear up portalnya hal... maka...1.MEETING nya hal...2.EDARAN PERMOHONAN KM...3.E-REGISTER update for mei, jun n julai...4. PORTAL...hope everything can settle by today..5.MPK & FM...pending lagi...6.BULETIN..need to prepare for aug n oct nya memandangkan aku akan bercuti panjang....7.CHECKLIST...nak direpair dan perbaiki ikut template yang kpkt anta....UWAAA....BANYAKNYA KEJE SAYA...SUMENYA NAK SETTLE BY 21ST AUGUST NIH...

kisah baby saya....last week g check up kat KSMC...baby dah 2.4 kg...alhamdulillah baby sangat sihat....aku pun sihat....berat pon naik terkawal....selepas dah berbulan2 berat aku turun....naik jugak la sikit bulan ni.... si baby ini pula sangatlah lasak...huhuhu...ikut cam sapa agaknya ek...huhuhu...ummi la tu...sapa lagik... jap kang lutut dia dah naik...jap lagi naik plak siku...isk isk isk....takpe janji anak ummi sihat ok......owh....dah juga dapat nama.....tanya pendapat abang azilah yang ustaz itu...maka sudah ada nama for both boy or girl....nak tau???? huhuu...kita tunggu baby kuar dulu.....surprise...owh....appointment aku ngan pakar echo HSA...alhamdulillah....takde apa....maka lega lah hati.....

life aku sekarang....dah mula terasa berat la sangat bila nak bergerak....last saturday aku kena sakit pinggang n belakang yang amat sakit...sampai abang terpaksa papah aku g toilet n gerak...sakitnya tuhan je yang tau...oleh itu sepanjang sabtu lepas tak larat nak wat apa....makanya...ari ahad abang anta balik kluang...sebab dah tak larat nak drive sangat....satu perot dah tersangkut kat stering....dua...pinggang n belakang macam sangat sakit bila nak masuk clutch.....dan dikluang....bersama miza la tempat nak menumpang kasih mintak tlg drive....nak kuar bekfast azilah ngan jua lah tempat menumpang manja....

orait...tu je yang sempat nak conteng2..kiranya macam cover la ek sepanjang bulan 7.... sok sok kalo sempat taip lagik.....wahhhhhhh....5 weeks to go....doakan aku n baby selamat....

1 comment:

lyana said...

kak widy..soooooo happy to hear u and baby are healthy!! :D hmmm taktau la bile agak2 bleh jumpe kak widy lg..insyaAllah kalo tiba2 noli turun johor, noli cuba singgah2 if i have the time yek yek.. ;) take good care....nnt post la gmba scan baby! mesti cumilll..hehehe. :P