Wednesday, March 18, 2009

> selagi mampu aku bertahan <

..dugaan..thats the only word yang kuar dari mulut semua orang.. yer...aku terima..aku redha..aku pasrah..tapi YA ALLAH..kau berikanlah aku kekuatan....kau berikanlah aku ketabahan...kau sihatkanlah anak di dalam kandunganku..
..aku dikatakan lembik bila pregnant..ketahuilah aku tak mintak berkeadaan begini.. aku sentiasa dipersalahkan dan ada saja yang tak kena...aku aku dan aku...semuanya aku....
apalah makna ni semua kan....dulu...di suatu ketika di tahun 2001-2003 aku pernah tanggung kesengsaraan yang sama...derita yang sama...airmata yang melimpah tidak terhitung banyaknya....tapi masa tu zaman belajar..tak sangka bila dah kerja pon aku nak berhadapan dengan situasi dan keperitan yang sama... SUFFER....itu yang aku rasa.....

"Dalam lembah yang gelita..Tak nampak wajah..Apatah nak ku melangkah..Merangkak pun payah..Dalam jiwa yang cedera..Tak nampak cinta..Apatah nak ku gembira..Tersenyum pun paksa..Airmata ku tahan..Mengalir lesu dalam kalbu..Dingin lalu membeku..Menjadi bukti luhur niatku.."

kesian baby ummi...tak pasal2 nak menanggung kesakitan ni sesama ngan ummi...tak pasal2 hari ni baby terpaksa berlapar bila ummi kehilangan selera makan..tak pasal2 baby jadi sedih bila ummi tak dapat nak tahan airmata ni dari meleleh..baby...baby kena kuat...baby kena sihat...ummi takde niat pun nak sakitkan baby walaupun sekarang ummi sakit sangat baby....baby...ingat ye sayang..kalo panjang umur baby...kalo sihat badan baby...jadilah manusia yang berguna...jadilah orang yang baik...janganlah sakitkan hati orang macamana orang menyakitkan hati ummi ye sayang...baby...baby doalah kita dapat pindah..dapt dok ngan abi..dapat happy kat umah kita......YA ALLAH YA RAZAQ...kau bukakanlah pintu rezeki aku di MPPG...kau permudahkan lah laluan aku untuk mendapat tempat disana... YA ALLAH YA RAHMAN..kau peliharalah anak di dalam kandungan ini, kau sihatkan tubuh badannya, kau cerdikkan akalnya, kau sempurnakan sifatnya, kau lahirkannya sebagai anak yang mendengar kata ummi dan abinya, kau jadikanlah dia insan yang berguna kepada agama, bangsa dan negara.. laailahailaantasubhanakainnikuntuminazzolimin......

2 comments:

Intanaziela said...

Ida, kenapa sedih sangat nih? biasalah dik, selagi bergelar manusia, tak kan kita terlepas dari perangai2 manusia. Ida kuatkan semangat, pujuk hati, pujuk diri. Biar aje manusia2 yang akalnya letak dilutut tu... kak yang dah biasa dah dgn situasi gini dulu, tak pe, lambat laun yang benar akan keluar dari yang tidak benar. Dan, jangan sedih2, kesian kat baby tu... doa je banyak2 agar segala urusan dipermudahkan... :P

mrs.krie :O) said...

terjadinya sesuatu ke tahap yang terlalu menyakitkan kak yang.... ndaknya pulak bila berdua ni macam over sensetip...makin menjadi la sedihnya.....insyaallah.....akan ida kuatkan diri dan hati ni....