Wednesday, December 03, 2008

..pusat pembuangan marah..

korang penah dengar tak pasal pusat pembuangan marah??? selalunya korang dengar pusat pembuangan sampah kan??? haa...kalo korang nak tau, haa dekat kluang ni ada satu pusat pembuangan marah... ianya terletak di tingkat satu, majlis perbandaran kluang...atau lebih spesifiknya ialah bahagian pusat setempat=pusat pembuangan marah kluang...

beberapa situasi di tempat kejadian :
1. 3.00 p.m 2 dis 08 - opis diserang oleh hamba allah..yang tersalah paham..benda yang senang..jadi susah..benda yang boleh tanya..jadi marah-marah..dengan suara yang lantang dan nyaring..mangsa keadaan diluar hanya terdiam..bila aku kuar tanya...apahal? maka semuanya menjelas dan menerangkan..walaupun masa tu sangat terang sebab lampu sume2 bukak..aku cuma kata.."takpelah..anggap je ALLAH nak bagi pahala bersabar pada awak semua petang ni..tarik nafas dalam2..dah relax.." (pagi ni..hamba allah itu datang bilik aku..mengexplainkan situasi semalam..tanpa aku bertanya apa2 ok..huhu...gaya orang yang rasa bersalah..aku lalu tersenyum sahaja..)

2. 11.45 a.m 3 dis 08 - khairul bagitau..mr.tan tipon marah2..surat makluman awal yang dikepilkan ngan surat panggilan perbincangan sampai lewat dari tarikh yang sepatutnya datang diskuss..hmm.."cuba try tengok buku biru kat bawah..bila surat tu dipos..sebab saya dah keluarkan surat tu pada 20 nov 08.."dalam otak ligat pk...erm..macamana nak solve kan problem ni ek..aku call bah.terlibat..tanya..ada tak mr.tan diinformkan pasal sessi tersebut..dan jawapannya ialah..dah diberitahu melalui phone call..tapi memang tak datang..maka tak boleh la hundren percent nak blame kitorang pasal hal ni..tapi memandangkan kami memang pusat pembuangan marah...maka sekali lagi..kami menanggung kemarahan orang walaupun bendanya simple dan boleh dibawa berbincang..tak paham..

3. kes dulu2 (tarikh dan masa dah tak ingat) - kesilapan menghantar pelan topo kepada jkr..telah menyebabkan en.d datang lalu menghamburkan kemarahan tanpa sikit pon rasa bersalah...siap kata orang melayu menyangkak..siap kata kitorang simpan fail bawah meje...pheh...terbakar siut...

4. kes dulu2 jugak - hanya sebab kertas dah habis utk fotostate report..pon kitorang gak kena marah tak pasal2..nak kaitkan ngan master mahal la..duit takde la...kitorang sume pon tetap tak paham..

kesimpulannya ialah...bahagian aku kini adalah pusat pembuangan marah..jadi sesapa kalo ada marah2 nak buang..boleh la anta kat aku..agaknya ini la dugaannya ek..tu ar dulu suka marah2..padan muka..dok sini sekarang asik kena marah..maka..selaku orang yang perlu bersikap profesional..aku hanya mampu tersenyum dan bersabar..bila ada orang marah2..aku capai botol air..minum..sebab simbah api kemarahan yang cuba terbakar didalah hati aku..jadi setan tak sempat bakar..aku dah sejuk..huhuhu..

No comments: