Tuesday, June 18, 2013

Kejujuran Yang Menjerat Tekak :o)

Kejadian semalam..tapi cuma berkesempatan mencoret hari ini..pon sebenarnya kesibukan, tapi merehatkan sementara minda yang dikerah sejak duduk di kerusi awal pagi ni..

Pagi semalam saya ke OnG PPUM..e eh, kenapa bukan khamis? Haa, ni lah yang dikatakan kejujuran menjerat tekak..TERjujur memaklumkan masa ngandung uzma dulu, yang ada keturunan kencing manis, makanya tiap kali mengandung haruslah saya menjalani GTT - Glucose Tolarance TEst - sila browse utk maklumat lanjut :o)..apa yang boleh diceritakan cuma, saya perlu berpuasa dari jam 12 malam..Ke PPUM bertemankan dik syah..sampai, register, terus masuk ke Bilik12.. Owh..suasana yang kurang menarik.. Dr yg langsung tidak menegur mahupon tersenyum, sorang nurse dok bercakap di telefon dan sorang nurse sedang membancuh air gula.

Lalu darah diambil kali pertama..secawan besar glucose diambil dan diminum...Huhhh...tolong la katakan tidak...walaupun saya adalah pencinta coklat yang tegar, tapi tak sanggup rasanya nak menelan air gula tu..Manis tak hengat..pastu disuruh puasa 2 jam seterusnya..baru datang untuk ambil darah kali kedua..Kali kedua ambik darah, jarum dicucuk tapi darah setitik pon tak keluar, dan tanpa berkata apa, Dr terus menggerak2kan jarum mencari urat yang boleh mengeluarkan darah....Uwaaaa sakit tau Dr... semuanya settle jam 11 pagi...terus ke Cafe di situ dan branch (breakfast plus lunch) ngan diksyah..hantar diksyah balik rumah...dan terrrruuuuuussss ke pejabat....

Kebiasaannya hari Khamis saya akan ke Level 2..untuk check up...dah 2 kali saya ke Level 1..untuk wat ultrasound...Dan kini saya menghitung hari untuk ke Level 3... Minggu ni masuk minggu ke 39..saya berdoa agar GTT result menyebelahi saya..harap2 takde apa2 yg tidak normal pada result itu nanti..Kalau tidak jawabnya bermalam di hospital la saya khamis ni..

Kerja di Opis? owwwhhh memang takkan berkesudahan. Report Manjung almost done..tinggal part2 yang tiada informasi menyukarkan saya untuk buat write up. MBSA's 2nd meeting will be held in PPZT this coming Friday. 1st draf untuk risalah perhimpunan akan ditunjuk pada Floor Manager petang ni.. Hopefully sempat settlekan sumenya by this week..So that next week leh bertenang2 menunggu hari khamis...

Dear baby, Ummi yakin dengan janji yang dah ditetapkan buat kamu.. Keluarlah bila tiba masanya dengan kuat dan sihat.. Semua orang tidak sabar menanti kehadiranmu especially ur kakak n abang..also ummi n abi sayang... Takmo sampai induce eh baby...bagi keluar normal yer..macam kakak n abang ok gud baby :o)

No comments: