Monday, June 11, 2012

4th Year in MPK..

10 Jun 2012 
Dalam sedar atau tidak...dalam diam atau bising...dalam suka atau duka...pejam celik mata dan telinga...dah 4 tahun saya di OSC, MPK ni... sudah 4 tahun la saya bergelar penjawat awam... banyak pengalaman, banyak pengajaran, banyak kengkawan, banyak kenalan... adakala susah, adakala senang, adakala tawa riang, adakala berteman tangisan... 4 tahun, dah 2 bos osc, 2 team osc, 2 SU dan 2 YDP.. lumrah kehidupan, lain orang lain ragam walaupun rambut sama hitam, darah sama merah... hingga ke hari ini saya masih bertahan bila mengenangkan rasa tanggungjawab dan amanah yang saya pikul sejak mula tandatangan saya turunkan di atas sekeping kertas akujanji itu.....

NAMUN...........
sudah 4 tahun juga saya tinggal berjauhan..tinggal berasingan..berjumpa hanya dihujung minggu..dari saya sendirian..sehingga anak 2 kami masih berjauhan...jika dihitung masa setahun, saya, anak2 dan suami lebih banyak menghabiskan masa di dalam kereta, di atas hiway kluang-seri alam-kluang.. perjalanan yang memakan masa 2 jam memisahkan kami berempat.. nak berulang tidak berdaya dari segi, mental, fizikal dan financial.. nak bertahan kesedihan melihat teratak UMMI-ABI yang terbiar sepi..apalah sangat yang dapat saya buat jika tiba dirumah jam 12 tengahmalam jumaat, petang ahad dah kembali pulang ke kluang.... kakak pon dah pandai beza, rumah kluang dan rumah jb..sian anak-anak..tapi yang terpaling kesian ialah enchek suami saya...dah 4 tahun makan nasi bungkus..... dah tiba masanya saya mengorak langkah seterusnya...kalau dulu pernah saya bercita-cita untuk pencen Jusa A...kini, cukuplah kiranya saya bergelar suri rumah sahaja...*keje takmo tapi gaji cam skrg mau*...heheh... hutang ptptn belum langsai....jasa mak abah lom puas bayar...nantilah kot2 by the time i'm 45, enchek suami dah berkemampuan, bolehla saya pencen opsyen...dok umah, jaga perut suami dan anak2..dalam masa yang sama dapat jaga rumah dan pokok2 :O)

Ye, saya tahun dalam hidup memerlukan pengorbanan....inilah pengorbanan kami buat masa ini..berjauhan demi mencari rezeki untuk membina keluarga kami...syukur Ya Allah, walau kami tidak kaya, kami tidak mewah..namun secukupnya buat kami melalui kehidupan kami ini... Ya Allah, telah kuhantar surat permohonanku.....Moga KAU permudahkan segala urusan itu, dan moga KAU bukakan pintu rezekiMU yang luas itu buatku di JPBD Johor mahupun mana-mana penempatan di Johor Bahru....bukan saya tidak sayangkan tempat kerja ini...tetapi saya juga sayangkan keluarga saya.....kawan-kawan tolong doakan permohonan saya untuk berpindah ke JB diluluskan yer..... teringin nak hidup seperti keluarga yang lain, sebumbung semuanya :O)

3 comments:

Intanaziela said...

Semoga Allah permudahkan urusan Ida..kak yang doakan permohonan ida diluluskan...amin..

yaNa said...

moga dipermudahkan segalanya kak..

mrs.krie :O) said...

kak yang > amin, terima kasih...lama sangat dah rumah terbiar sepi.....nak balik jaga rumah, jaga tuan rumah ngan anak2 tuan rumah :O)

along > amin...tq long