Wednesday, May 13, 2009

my 24 weeks baby..


7 may... pas g check up kat mengkibol terus g ke ksmc...sorang2 pasal jua tunggu kat sana.... sepatutnya check up 28 april...tapi masa tu kat sungai congkak...so terpaksa extend.... sampai kat ksmc jua pon sampai....orang cam ramai gak la... pas bagi kad kat kaunter...adik tu bagi urine stick tu...pastu timbang berat....n menunggu..... puan nur wahida.... masuk2 dr terus tanya ada bleeding lagi tak???? alhamdulillah dah takde... (a day after seminar CCC aku bleeding...tak la banyak sampai berketul2 tapi cukup untuk meresah dan merisaukan ati aku...ditambah pulak aku nak kena g induksi... on 16 april....terus g check g ksmc..... soalan pertama dr was... semalam u ada banyak berjalan ke???? of coz la dr...aku berdiri boleh dikatakan hampir the whole day on that seminar day..... dr marah sangat....kan i dah cakap u kena banyak rehat....i bagi u mc today...erm...tapi i banyak keje.....kalo macam ni susahlah.....no...i bagi u mc...today n tomorrow....u balik...mesti lay down..... baring....jangan berdiri langsung..... come....tgk baby....alhamdulillah.....heartbeat baby ok..... cume nya dia dok wat aksi.....menonggeng....sampai dr tak leh nak tgk jantinanya..... so dr kata...since ur baby is ok.....u lagi kena rehat...takut bila u lasak sangat dia bukak jalan u nanti.....i bagi u duphaston balik.... makan 2x sehari.....banyak rehat n i c u next 2 weeks.....)...dek kesibukan aku berinduksi...even kat sana hari ahad n isnin aku still bleeding n pastu ada bleeding gak lagi sikit2....aku telankan je la duphaston tu sambil berdoa baby aku sihat hendaknya.....dan baby adalah semakin lasak dan lasak.....dan dia paling suka menegak tiap kali aku memanjat tangga kat woodvalley tu.... dah lah sengkak jadiknya.... opss...sambung kisah tadi.....7 tu baru la berkesempatan nak g check up.... pas dr dah check bp aku sume....ok come kita tgk baby.... dr pon scan.... kali ni guna yg 3d punya.....memula baby ngah tutup muka ngan dua2 tangan.....cute jerk..... pastu dr usik2 sikit soh bukak tangannya.....maka dapatlah seperti gambar di atas......bentuk mukanya runcing...idung cam mancung jerk....tido.....tangan tutup kat tinga......comelnya anak ummi....tapi nape tgk cam muke aunty jua jerk nih..??? hehehe...tak kisahlah...janji baby sihat..... pastu dr nak tgk jantinanya lak....hehehe...harap maaf...disoroknya..... dikepit kakinya.... dr kata...ur baby is so secretive..... pemalu..... i tgk mcam girl tapi tak boleh nak pasti lagi...... maka.....dengan itu...dr pon print kan gambar tu.....aku pon terus send pada sayang.....alhamdulillah....on 7th may tu baby dah 24 weeks....beratnya dah 780 gram..... so kita tgk next month lak...apa aksinya lagi.... ummi tak kisah...boy ke girl ke...janji anak ummi sihat....... huh...selesai cite baby....ada lagi bape cite nak story eh???? nanti sambung lagi......

No comments: